Przejdź do głównej zawartości

Jak rozrobić i nałożyć indygo, by złapało.





Przepis nadaje się do farbowania czystym indygo na kolor czarny.

Chciałabym tutaj zaznaczyć, ze hendigo i indygo jest tylko dla osób zdecydowanych. Indygo nie można rozjaśnić chemicznie, bo wyjdzie zielone. Nie decydujcie się na hennowe brązy ani czernie, jeśli nie jesteście absolutnie przekonane, ze dobrze się czujecie w takim kolorze!



Trzeba pamiętać, ze indygo to barwnik dużo delikatniejszy, niż henna czy cassia. Indygo potrafi być wredne, i reagować na najmniejsze zmiany PH, może nie lubić wody, na jakim je rozrabiamy bądź dodatków. Potrafi marudzić, gdy na przykład mamy lekko tłuste włoski przy samym skalpie i tam nie złapać... bądź odwrotnie, może mu się spodobać takie środowisko i złapie tam mocniej. Dlatego z indygo trzeba postępować roztropnie, i jeśli chcemy intensywny, trwały kolor, staramy się ograniczyć wszystkie czynniki, które mogłyby indygo przeszkadzać.

Zakwaszajac indygo, zabijamy je! Amla i inne kwasne dodatki zabija barwnik indygo. 

Przepis

1) Indygo nie nakładamy na włosy chemicznie rozjaśniane, bo prawdopodobnie wyjdą zielone. Tu potrzeba hennowania dwuetapowego, najpierw ruda henna, dopiero potem, na drugi-trzeci dzień indygo. Indygo może też być kapryśne przy kryciu siwych włosków, w tym wypadku tez pomoże hennowanie dwuetapowe. Problem działa tez w druga stronę: indygowanych włosków nie wolno rozjaśniać chemicznie: bardzo prawdopodobne, że będą zielone.

2) Przed nałożeniem indygo myjemy kudełki szamponem z sls ale bez silikonów, jeśli na co dzień używamy produktów z filmformerami. LISTA TUTAJ. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu bądź procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudełkach żadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie mieć wpływu na łapanie barwników.

3) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, indygo może nie złapać, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na głowie. Warto wtedy zdjąć z włosków nabudowane minerały z wody.

Przepis:
- pol łyżeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie; nie musująca tylko w tabletkach do połykania) zmieszana z 3 łychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerów; to na włoski (nie na skalp!) na 20 min; spłukać woda

Inne sposoby na zdjęcie z włosków nabudowanych minerałów z wody znajdziemy TU

4) Zaraz przed nakładaniem rozrabiamy indygo na gęstą pastę z wybranymi dodatkami, na ciepło (letnia, lekko ciepla woda) używając wody destylowanej albo deszczówki, może być tez herbatka, ale nie czarna, bo ta zawiera kofeine, a kofeina to bol glowy. Dodatki dobieramy tak, by środowisko PH indygo nie było kwaśne (może być sól, czarna herbata, glutek lniany).

Indygo nie wolno odstawiac, bo barwnik umiera.

5) Zabezpieczamy czoło, kark i uszy tłustym kremem. Używamy rękawiczek. ;-) Paste nakladamy na włoski. Pastę trzymamy w naczyniu z gorącą woda, żeby w trakcie nakładania nie wystygła. Przyda się pomoc przyjaciela, szczególnie jeśli to wasz “pierwszy raz”. Zabezpieczamy pomieszczenie ;-) Henna lubi się chlapać. Jeśli podczas nakładania indygo się grudkuje, dodajemy odrobinę cieplej wody do pasty. Jesli splywa i kapie, dosypujemy wiecej indygo.

Fajna technike nakladania i konsystencje pasty zobaczymy TUTAJ. A mja wlasna TUTAJ.

6) Okręcamy włoski folia i zakładamy czapkę. Indygo można trzymać do 2 godzin, po tym czasie powoli przestaje farbowac. Sprawdzamy co jakiś czas kolor. Niezmiernie ważne jest, by na głowie utrzymywać ciepła temperaturę, im cieplej, tym fajniej złapie. Można posiłkować się suszarka, kominkiem, kaloryferem, słońcem. Wszystkie chwyty dozwolone. :-)

Tu chciałabym was przestrzec przed przedobrzeniem- w ten sposób można dostać udaru! Więc obserwujemy czujnie, jak nasza głowa w cieple się czuje. 

7) Indygo dokładnie zmywamy. Najpierw w misce wody, bądź w wannie, zanurzając w niej głowę i strzepując proszek, potem pod prysznicem, aż woda będzie czysta. To naprawdę ważne, by zmyć je ze skalpu, bo włoski po wyschnięciu będą tępe w dotyku. I zabarwicie sobie pościel. ;-)

Zioła z włosków zmyć jest trudno, bo to straszne błoto, a jako, że nie chcemy na nie nakładać żadnych produktów, bo to przerywa proces farbowania, mam dla was metodę, która naprawdę świetnie się sprawdza: Syrenkowanie Włosów (Mermaid your hair) ;-) . Moczymy włosy w wannie wody, bądź w misce i strzepujemy proszek.

Jak tu TU

Potem płuczemy dalej już pod strumieniem wody. Jeśli chcemy sobie pomóc, można przelać włoski rozwodnionym glutem lnianym.

8) Nie wpadamy w panikę, gdy widzimy zielona poświatę! Za kilka godzin kolor się przyciemni. Jeśli zależy nam na uzyskaniu intensywnego koloru, nie myjemy włosków ani nie nakładamy na nie żadnych produktów przez następne 24 godziny. To przerywa proces utleniania się koloru i sprawia ze kolor będzie nietrwały. Czasem indygo potrafi wchodzic nawet do 70h. Wiec bez paniki.

Nakladajac produkt na wlosy w fazie zieleni, gdzie indygo jeszcze nie doszlo, moze doprowadzic do zatrzymania procesu i zatrzymania zieleni na dluzej. 

9) Przy następnym myciu zwracamy szczególną uwagę na nawilżenie i naemolientowanie włosków. Przy pierwszym myciu po hennowaniu zwracamy szczególną uwagę, by nie używać mocnego detergentowego szamponu (jeśli naprawdę musimy, to lepiej umyć szamponem skalp a długość zabezpieczyć w trakcie mycia odzywka). Przez kilka dni ograniczamy tez używanie olejów wnikających (np kokosowego, mango, shea). Potem już możemy wrócić do swojej ulubionej pielęgnacji.

10) Plamy po indygo w łazience albo na ciele najłatwiej zmyjemy pasta do zębów. :-)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Metoda lusterkowa, czyli jak wyrównać kolor włosów.

Metoda jest wbrew pozorom, bardzo prosta i przyda się, kiedy na głowie mamy wiele różnych hennowych odcieni, a chcielibyśmy kolor  maksymalnie wyrównać. Zwykle kilka odcieni powstaje na włosach, które były przed przejściem na ziołowe farbowanie farbowane były chemicznymi farbami. Ale nie zawsze. Czasem zmiana pielęgnacji sprawia, że odrost mamy zupełnie innej jakości, niż reszta włosów. Na przykład innej porowatości, gdzie zioła łapią kolory inaczej.


Metoda lusterkowa.




Dla kogo?
Kiedy mamy czesc włosów jaśniejszych a czesc ciemniejszych Kiedy zależy nam, by optycznie rozjaśnić jedna czesc wlosow a jednocześnie lekko przyciemnić druga




Jak to zrobić?

Oczywiście, jak przed każdym hennowaniem włosy najpierw należy oczyścić i chelatować.


Rudosci.
Na rudości przygotowujemy dwie miseczki. Trzymamy sie ogólnych wytycznych, co do dodatków i proporcji z TEGO postu, jeśli lubimy jasne rudości. Jeśli marzą nam się ciemne rudości i hennowe brązy (te bez indygo) sugerujemy się TYM postem w doborze doda…

Cassia, senna, senes. FAQ.

Na zdjeciu po lewej pasta z senesu, po prawej z henny. 





1). Co to jest cassia, senes czy senna?
Cassia to roślina pod łacińska nazwa Cassia Obovata. Senna to Senna Alekstandrina. Senes, czyli Strączyniec, istnieje pod łacińska nazwa w zależności od gatunku, Cassia Acutifolia, Cassia Oborata bądź Cassia Marylandica. Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka innych gatunków tego zioła.
Wszystkie te rośliny nadają się do barwienia i odżywiania włosów. I wszystkie maja podobne wymagania w przygotowaniu i dają podobne efekty.



2). Jaki ma kolor?
Zloty. Slomkowy blond.




3). Jak ten kolor wygląda na różnych kolorach włosów?
Na siwym- jasny, złoty blond Na platynowym- jasny, złoty blond Na złotym blondzie- minimalne przyciemnienie, bez zmiany koloru Na ciemnym blondzie- złote, mieniące się w świetle, słoneczne refleksy

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdzieś stacjonarnie (sklepiki zielarskie?). Cena to około 3…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …