Przejdź do głównej zawartości

Hennowanie dwuetapowe.

Uzyskamy nim kolory od jasnego brązu do niebieską czerń. 


Chciałabym tutaj zaznaczyć, ze hendigo i indygo jest tylko dla osób zdecydowanych. Indygo nie można rozjaśnić chemicznie, bo wyjdzie zielone. Nie decydujcie się na hennowe brązy ani czernie, jeśli nie jesteście absolutnie przekonane, ze dobrze się czujecie w takim kolorze!





Ta metoda przyda się, jeśli mamy siwe włoski, mocno rozjaśnione chemicznie włoski, bądź mamy naturalny jasny blond na głowie, na który nigdy nie była kładziona henna, a chcemy hennować na ciemny brąz. Przyda się też, jeśli włoski nie łapią czystego indygo tak, jakbyśmy chciały, szczególnie jeśli marzy nam się niebieska czerń. Hennowanie dwuetapowe jest bardzo proste do przeprowadzenia i niezmiernie skuteczne.



Podkład z henny sprawia, że indygo łapie lepiej i nie ma możliwości wyprodukowania włosków zielonych. Czytałam też gdzieś, że można zrobić pod hendigo podkład z cassi, ale niestety nie potrafię dać wam więcej informacji, jak to działa, więc ta kwestia jest do eksperymentów dla kogoś, kto ma ochotę. ;-)

 

 

Jak się za to zabrać:

1) Tak jak przed kazdym hennowaniem, wlosy oczyszczamy. Jak to zrobic znajdziecie w kazdym z przepisow ponizej, w linkach.  Pomiedzy 1 a 2 etapem nie potrzeba juz wlosow oczyszczac, o ile nie nalozyliscie na nie zadnych produktow. 

2) Henne do pierwszego etapu trzeba dobrze odstac i zakwasic. Jesli robimy braz, czyli hendigo, miksowane samodzielnie, henne do hendigo tez trzeba odstac i zakwasic. Zanim zajmiemy sie hennowaniem, robimy plan czasowy, tak by wszystko gralo. Jak juz mamy wszystko zaplanowane logistycznie, przechodzimy do mieszania. Pamietamy tez, ze zawsze dobrze miec w domu zapas ziolek, gdyby cos poszlo nietak. Unikniemy biegania po sklepach w panice.
 


I ETAP:  Hennujemy czystą henną włoski TYM sposobem.

Dobieramy dodatki z listy dodatków tak, by kolory ze sobą współgrały przy późniejszym połączeniu z indygo (barwnik czarny, niebieskawy). Potrzebujemy jednego dodatku kwasnego, reszta wedle uznania. Nakladamy odstana henne, trzymamy kilka godzin, płuczemy i suszymy włoski. Dajemy hennie trochę czasu, by kolor na włoskach się utlenił (minimum 24 godziny), czyli nie nakladamy na nie zadnych produktow ani nie myjemy.  Mozna dac plukanke z gluta albo umyc sama woda, jesli naprawde trzeba.

To, ile trzymac I Etap w duzej mierze zalezy od stanu waszych wlosow. Jesli schodzicie z chemicznego blondu, przylozcie szczegolna uwage do bardzo dlugiego czasu odstania henny na pierwszy etap, zakwascie ja z aptekarska dokladnoscia i trzymajcie na glowie, ile dacie rade. Im wiecej lawsonu dostanie sie do wnetrza wlosa, tym lepiej i trwalej zlapie drugi etap. I wloski beda zdrowsze. Jesli okazalo sie, ze wasze wloski sa tak wytrawione przez farby chemiczne, ze henna nie lapie mocnym kolorem, warto zanim przejdziecie do nastepnego etapu, zahennowac jeszcze raz.

Po tym etapie będziemy mieć na głowie rude kudełki. Ale nie martwimy się. Jesli nigdy nie bylyscie rude, to teraz mozecie sprawdzic, jak sie czujecie w tym kolorze. ;-)

Etap pierwszy od drugiego moze dzielic tyle czasu, ile sie wam podoba, ale minimum 24h.


II ETAP Nakładamy indygo z henną, tak zwane hendigo (chcemy brąz), bądź samo indygo (chcemy intensywną czerń).

Przepis na brązy jest TU, lub na intensywna czerń  TU. Do uzyskania brązu można też użyć gotowej brązowej mieszanki (na przykład brązy Khadi, Orientana, Swati), ale tak jak pisałam w poscie o hendigo, efekty są zwykle mniej przewidywalne (większe prawdopodobieństwo na rude kudełki). O tym jak  przygotowac gotowe mieszanki  TUTAJ.


3) Po splukaniu 2 etapu dajemy ziola pracowac i spokojnie czekamy. Teraz wlosy moga sie mienic roznymi kolorami, zielenia, rudoscia. Moga wygladac, jakby zlapaly nierowno. Nie martwimy sie i czekamy, kolor wyrowna sie w przeciagu nastepnych 24h ale bywa tez, ze i kilku dni. Wiec nie zatrzymujemy procesu, trzymamy sie z dala od produktow do wlosow i obserwujemy. 

No i gotowe. Jeśli indygo nie złapało, jakbyśmy chcieli, możemy hendigować i indygować wedle uznania i nie ma potrzeby jeszcze raz przechodzić przez hennowanie dwuetapowe, bo podkład już jest i tam zostanie. Zielonych włosków nie będzie.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosów, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją. Wybór kwaśnego dodatku ma tez wpływ na rezultat ostateczny farbowania za pomoca hendigo, badz farbowania cassia z katamem. 
Zakwaszanie cassi oraz henny sprawia tez, ze rezultat farbowania jest trwalszy, ponieważ ten proces zmienia krztalt cząsteczek barwnika. Jeśli jesteście zainteresowani, jak chemicznie ten proces przebiega, warto poczytać TUTAJ. Zakwaszanie ziol farbujących zostało doglebnie przebadane metodami naukowymi w laboratorium i nie jest jakimś mitem, czy hennowym zabobonem


Kwaśny dodatek zmienia też strukturę cząseczki barwnika na bardziej nieregularną. Taka cząsteczka z łatwością przyczepia się do keratyny i ma dużą trwałość. 
Nieumiejętne zakwaszanie henny prowadzi do koloru, nad którym nie mamy zadnej kontroli a rezultat takiego hennowania czasem jest niemożliwy, badz bardzo tr…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.
Co to jest henna? Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) Cassia (cassia obovata): nazywana BŁĘDNIE "bezbarwną henną"; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) Henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) Indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo


Pod nazwa …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Łojotok skalpu. Moje sposoby, jak sobie z tym poradzić.

Wokół przetłuszczania się wlosow oraz łojotoku rośnie gruba warstwa mitów, o których można się naczytać tyle, że czeka nas duży ból głowy i zero pomysłów, jak walczyć z problemem. Dlatego zdecydowałam się z Wami podzielić moimi doświadczeniami. 






Co to jest łojotok?





Każdy, kto ma łojotok skalpu, zwykle wie, że go ma. Włosy szybko stają się nieświeże, nawet kilka godzin po myciu mocno oczyszczającym szamponem, skóra na głowie sprawia wiele problemów, zwykle swędzi, jest napięta, podrażniona, bywa że powstaje łupież, wypryski a nawet rany. Wypadają włosy. Te które wyrastają sa slabe, cienkie i z tendencja do wypadania w fazie wzrostu.



Mocne przetłuszczanie się skóry głowy doprowadza osobę z problemem do sytuacji, gdy musi myć głowę coraz częściej i częściej i coraz mocniejszymi środkami myjącymi, ponieważ włosy wyglądają po prostu źle. Konsekwencją częstego mycia jest coraz bardziej podrażniona skora i problem, zamiast maleć, nasila się. I kolo się zamyka. 








Badania.
Jeśli cierpimy na łojot…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …