Przejdź do głównej zawartości

Glossy hennowe. Push-up dla koloru.



Gloss hennowy to ziolko zmieszane z inna substancja kondycjonująca. 

Glossy nie nadaja sie do trwalego farbowania wloskow, jesli na wloskach nie ma juz henny z pelnych hennowan, ponieważ kolor bedzie bardzo nietrwały i niestety ciezko przewidzieć, jaki odcien nim uzyskamy. Dodajac do ziolek odzywek, olejow i substancji z proteinami zaburzamy jej pelne działanie. Dlatego nie polecam glossow do hennowania pelna geba.

Ale glossy sa swietne do utrzymywania zywego koloru farbowanych juz ziolkami wlosow wtedy, gdy obawiamy sie nalozyc na nie czyste ziolka, bo nakladanie dodatkowej warstwy hennowej przyciemni kolor. 


Glossy tez świetnie kondycjonują wloski. Warto je czasem robic dla samego odzywienia kudelkow.

Wiec jak zrobic glossa?


Sprawa jest bardzo prosta: wsypujemy ziolka do wybranego dodatku, mieszamy i aplikujemy na wloski. Jesli chcemy zrobic glossa o silniejszym kryciu kolorystycznym mozna glossa odstawic na kilka godzin, w trakcie ktorych wydzieli sie barwnik. Nie odstawiamy glossow brazowych (bo wyjda rude..) ani czarnych! Glossa z cassi czy henny mozna by tez pewnie lekko zakwasić. Zakwaszające dodatki TUTAJ. To prawdopodobnie jeszcze wzmocni efekt kolorystyczny.  

Glossa warto nalozyc na dlugosc wloskow, gdy robimy odrosty. Uzywamy wtedy tej samej pasty, ktora robimy odrosty, ale z domieszanym dodatkiem z listy ponizej. Proporcje do takiego glossa trzeba sobie wypracować samemu tak, by mozna go bylo trzymac te sama ilosc czasu, co odrosty. Zawsze warto zaczynac od jasniejszych, czyli mniej ziolek, więcej dodatku, tak by nie przyciemnic za mocno. Ziolka lapia bardzo fajnie do ziolek, ktore juz mamy na wlosach. 

Jeśli chodzi o proporcje, to tu nie ma rzadnych zlotych regol. Po prostu trzeba znalezc swoja optymalna, metoda prób i bledow. Kazdy z dodatkow glossowych inaczej wpłynie na ziolka i na nasze wlosy. 

Co mozna dodac do glossa?


1) Ulubiona maskę lub odzywke do wlosow, bez filmformerow, alkoholu i protein: liste takch masek oraz informacje jak znalezc taka maskę znajdziecie TUTAJ. Ta metoda robienia glossa jest chyba najbardziej popularna i najmniej nieprzewidywalna. W maskach znajdziemy emolienty i humektanty, ktore w malym stopniu beda wplywac na działanie ziolek. Takiego glossa nie powinno sie trzymac na glowie dluzej niz godzine, bo mimo dobrego skladu gotowe kosmetyki do wlosow zawieraja tez serie substancji konserwujacych, ktore naszemu skalpowi nie koniecznie musza sie spodobac. Konserwanty z masek moga tez wplynac na utlenienie sie koloru ziolek na wloskach, hamujac je.

2) Ulubiony olej: rozrabiamy ziolka na oleju zamiast wody czy glutka lnianego. Takiego glossa mozna trzymac na glowie wedle uznania. Nie polecam zmywania glossa na oleju szamponem. Lepiej sprawdzi się do zemulgowania oleju odzywka czy maska bez filmformerow. Olej stanie się przeszkoda do pokonania dla barwnikow, otulajac wlosek, wiec nie nalezy oczekiwac po takim glossie mocnego barwienia.

3) Jogurt, mleko, smietana, jajko, maka/skrobia: tutaj dodajemy do ziolek protein i emolientow.  Gloss bedzie barwil bardzo delikatnie i nietrwale, ponieważ proteiny z dodatku beda laczyc sie z barwnikami. Protein tez nie powinno się trzymac na glowie dlugi czas, bo mozemy sobie zrobić przeproteinowanie. 

4) Mleko koksowe: ma świetne działanie kondycjonujace, o ile nasze wloski lubia sie z olejem kokosowym i innymi olejami wnikajacymi. Takiego glossa mozna trzymac na glowie wedlug uznania. 

5) Kakao: sprawi, ze kolor będzie ciemniejszy. Zawiera oleje, ale nie jest ich duzo, wiec barwienie takim glossem moze byc dosc intensywne. 


Oczywiscie zabawa glossami moze byc jeszcze ciekawsza przy laczeniu dodatkow i wymyslaniu innych. W zasadzie do glossa mozna dodac wszystko, co nie zmieni PH ziolek. Szczegolnie na kwasne dodatki trzeba uwazac przy glossach brazowych, bo mozna zdeaktywowac indygo a zakwasic henne, czego rezultatem beda rude wloski. 

Jesli macie jeszcze jakies inne ciekawe dodatki do glossow, piszcie. Liste trzeba poszerzac. :-)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

O proteinach, hennie i o włosach, które nie lubią protein.

O włosach które nie lubią protein. Kij w mrowisko.

Wiele z nas uważa, że ich włosy nie tolerują protein. Więc wrzucamy je z pielęgnacji, zastępując je zwykle produktami emolientowymi, olejowaniem, a rzadziej humektantami. Ale czy to jest na pewno dobra droga w pielęgnacji włosów, szczególnie hennowanych? Uważam, że nie. Takie postępowanie prowadzi w konsekwencji do włosów słabych i bez życia. Czemu tak uważam spróbuje Wam wytłumaczyć w tym poście. 







Co to są proteiny?
Proteiny to po prostu białka. To z białka (keratyny) składają się nasze włosy. Wiedząc ten prosty fakt, ciezko bedzie utrzymac opinie o istnieniu wlosow, ktore nie lubia protein. No bo jak? Włosy nie lubią samych siebie? ;-)




Podzial protein.
W produktach do włosów oraz na półkach w kuchni znajdziecie proteiny pochodzenia roślinnego (np. proteiny zbóż)  oraz proteiny pochodzenia zwierzęcego (np. proteiny mleka, żelatyna) . Istnieje też podział protein na takie o większych cząsteczkach (np proteiny jaja) i takich lepiej przy…