Przejdź do głównej zawartości

Rubia Cordifolia czyli Manjistha. Jak zafarbowac wlosy za pomoca Rubii.




Rubia Cordifolia, której tradycyjna nazwa jest Manjistha, to idealny dodatek do henny, cassi, i hendigo. Ziolko pochodzi z Azji, Afryki, ale rośnie też w Europie. Barwnik, który przyda się nam przy hennowaniu pochodzi ze sproszkowanych u suszonych korzeni rośliny. Roslina ma wlasciwosci lecznicze, nadaje się na maseczkę do twarzy, oraz przy zjedzeniu ma wlasciwosci przeczyszczające.







Ton podstawowy dla rubii to brzoskwiniowy pomarańcz, lecący w stronę różu. Kolor przypomina mi róże do twarzy w kolorach “peach” i podobnych. 



Czysta rubia na wlosach platynowych, zloty blond oraz na wielokrotnie hennowanych. 

Z czym mieszac? 

Z cassia da nam piękne, truskawkowe blondy. Bardzo subtelne.  

Pol na pol, na wlosach siwych oraz zloty blond.


Z cassia z odrobinka henny nadal będzie to truskawkowy blond, ale bardziej kolorystycznie nasycony.

Z henny z cassia, pol na pol, rubia doda różowych i brzoskwiniowych tonów. Kolor stanie się jeszcze bardziej przestrzenny. 

Z czysta ruda henna, da nam brzoskwiniowy poblask.

 
 Pol na pol, na wlosach siwych oraz zloty blond. 



Z hendigo, o ile nie będzie bardzo ciemne, doda leciutkich różowych refleksów.

Z katamem (buxus), na włosach w zimnym kolorze, daje fiolet! ;-) 

 Pol na pol, na platynowych, zloty blond oraz wielokrotnie hennowanych. 



Z indygo, też fiolet, ale dużo ciemniejszy. 



 Pol na pol, na wlosach brazowych i siwych.





Jak to obsługiwać?

Rubia nie jest wybredna. Daje radę tak w środowisku kwaśnym, jak i neutralnym. Mozna ja odstawic razem z henna czy cassia , albo dodac na koniec, podobnie jak dodaje sie indygo do hendigo.

Można też z rubii zrobić glossa na odżywce bez silikonów. Takiej jak na TEJ liście.

Rubia jest lekko tłusta, wiec dosc ciezko ja wypłukać, ale przy odrobinie wysiłku wypłucze się i rubie.

Rubia z katamem utlenia się bardzo długo. Na moich próbkach po spłukaniu wyszła mocna zieleń, która zniknęła po 5 dniach. I wyszedł piękny, pastelowy fiolet. 


Czy rubie nalezy gotowac?



Na zdjęciu od lewej widzicie rubie zalana zimna woda, nalozona na włosy zloty blond na 2 godziny, na zdjęciu środkowym macie rubie nalozona na włosy po 10 minutach stania w temperaturze 50 stopni, na wlosach 2 godziny, na zdjęciu ostatnim macie rubie która byla przeze mnie "smażona" w garnku na gazie, w temperaturze max 85 stopni przez 15 minut, na wlosach tez 2 godziny.






Ile dodac?

Kwestia prób i bledow, ale nie oszczędzajcie rubii! Dwie łyżki na 50 gram innych ziół da nam widoczny efekt. 




 






A jak mamy wielokrotnie hennowane włosy?

To dodaje przestrzeni. Na zdjęciu włosy hennowane henna marokańska, pol na pol z cassia, na aceroli, z lipa bądź rumiankiem, miodem, czasem nagietkiem i czasem kurkumą. Po hennowaniu henna marokańska ⅓, plus ⅓ cassia i ⅓ rubią, z acerola, miodem i lipa.


 



Rubia to ziolko wdzeczne, łatwe w obsłudze i dające zdumiewające efekty. Zycze Wam miłych rubiowan. ;-) 






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosów, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją. Wybór kwaśnego dodatku ma tez wpływ na rezultat ostateczny farbowania za pomoca hendigo, badz farbowania cassia z katamem. 
Zakwaszanie cassi oraz henny sprawia tez, ze rezultat farbowania jest trwalszy, ponieważ ten proces zmienia krztalt cząsteczek barwnika. Jeśli jesteście zainteresowani, jak chemicznie ten proces przebiega, warto poczytać TUTAJ. Zakwaszanie ziol farbujących zostało doglebnie przebadane metodami naukowymi w laboratorium i nie jest jakimś mitem, czy hennowym zabobonem


Kwaśny dodatek zmienia też strukturę cząseczki barwnika na bardziej nieregularną. Taka cząsteczka z łatwością przyczepia się do keratyny i ma dużą trwałość. 
Nieumiejętne zakwaszanie henny prowadzi do koloru, nad którym nie mamy zadnej kontroli a rezultat takiego hennowania czasem jest niemożliwy, badz bardzo tr…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.
Co to jest henna? Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) Cassia (cassia obovata): nazywana BŁĘDNIE "bezbarwną henną"; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) Henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) Indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo


Pod nazwa …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Łojotok skalpu. Moje sposoby, jak sobie z tym poradzić.

Wokół przetłuszczania się wlosow oraz łojotoku rośnie gruba warstwa mitów, o których można się naczytać tyle, że czeka nas duży ból głowy i zero pomysłów, jak walczyć z problemem. Dlatego zdecydowałam się z Wami podzielić moimi doświadczeniami. 






Co to jest łojotok?





Każdy, kto ma łojotok skalpu, zwykle wie, że go ma. Włosy szybko stają się nieświeże, nawet kilka godzin po myciu mocno oczyszczającym szamponem, skóra na głowie sprawia wiele problemów, zwykle swędzi, jest napięta, podrażniona, bywa że powstaje łupież, wypryski a nawet rany. Wypadają włosy. Te które wyrastają sa slabe, cienkie i z tendencja do wypadania w fazie wzrostu.



Mocne przetłuszczanie się skóry głowy doprowadza osobę z problemem do sytuacji, gdy musi myć głowę coraz częściej i częściej i coraz mocniejszymi środkami myjącymi, ponieważ włosy wyglądają po prostu źle. Konsekwencją częstego mycia jest coraz bardziej podrażniona skora i problem, zamiast maleć, nasila się. I kolo się zamyka. 








Badania.
Jeśli cierpimy na łojot…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …