Przejdź do głównej zawartości

Czarna lista hennopodobnych produktow.




Tu tworzymy listę hennopodobnych produktów, które w składzie maja poza henna, cassia, amla, indygo i innymi dobrociami tez szkodliwe substancje chemiczne.



 



Chcialabym tu byc dobrze zrozumiana. To nie jest lista jakis zakazanych produktow. Jesli chcemy farbowac wlosy chemicznie, to super. Kazdy sam podejmuje wybor a o niszczacym wplywie farb chemicznych na wlosy nie bede sie tu rozwodzic. Lista jest po to, by farb chemicznych nie mylic z henna, nie traktowac jak henny i ich tak nie nazywac. 


Za ta biedna roslinka ciagnie sie zla renoma poniewaz producentom wolno nazywac swoje produkty jak im sie zamarzy a ich klientki sa przekonane, ze farbuja wlosy henna. Uwazam to za oszustwo. Na dodatek oszustwo niebezpieczne, poniewaz moze doprowadzic do problemow ze zdrowiem a i wlosy mozemy z powodu tego oszustwa stracic. Moim zdaniem slowo "henna" powinno byc zarezerwowane tylko dla henny, rosliny pod lacinska nazwa lawsonia inermis, w formie czystej.


Niestety, koncerny kosmetyczne wodza nas za nos. Wiec czytajmy składy. ZAWSZE! Opisy na pudelku niewiele wam powiedza o tym, co znajduje sie w pudelku.


Nie chce tu nawet zaczynac tematu “henn” na których producentom nie chciało sie napisać pełnego składu i ukrywania skladnikow. Nie wiem jak to sie dzieje, ze nikt tak naprawde tego nie sprawdza i takie produkty trafiaja na rynek. 


Ziolka do barwienia wloskow sa ZAWSZE w proszku. Nikt jeszcze nie wynalazł henny, ktora mozna sprzedawać w ciekłej formie, choc wielu juz probowalo. Henna w postaci cieklej stracila swoje barwiace wlasciwosci, nawet jesli wymieszano ja na przyklad z kondycjonujacym olejem. 

 

 

 

Wiec jakie kwiatki znajdziemy w hennach?  

PPD



Henny z niepewnych zrodel moga zawierać PPD, czarny barwnik. To jego przedewszystkim zasluga sa wypadki reakcji alergicznej na tatuaze hennowe ktora wyglada TAK. PPD to substancja silnie uczulajaca. Reakcja alergiczna na PPD w farbie do wlosow moze objawic sie szczypaniem lub swedzeniem skalpu, ale takze ostrym poparzeniem skory, puchnieciem twarzy, stanem zapalnym spojowek i wypadaniem wlosow.  Wiecej na temat PPD i niebezpieczenstwa z nim zwiazanego znajdziecie na przyklad na stronie angielskiego NHS TUTAJ  lub innej stronie TUTAJ.  Tak naprawde ciezko jest jednoznacznie stwierdzic, czy czeste aplikacje PPD na skore glowy przez wiele lat sa bezpieczne, nawet jesli wystepuje u nas tylko delikatne podraznienie, badz swedzenie. Studia jakie udaje mi sie wygrzebac z internetu sa sprzeczne. Z racji tego, ze sama mam alergie na PPD jestem przerazona tym, ze kazdy fryzjer u ktorego farbowalam wlosy zapewnial mnie, ze to reakcja calkowicie normalna. I zaden z fryzjerow nie zaproponowal mi proby alergicznej, nawet jak mu powiedzialam, ze poprzednio skora mnie piekla podczas farbowania.



Chemiczne barwniki



Sole metali, które barwia wloski na rozne kolory, są także dodawane bezkarnie do “henn”. Sole metali, ktore wystepuja w hennach to: sol sodowa (nie reaguje z amoniakiem, nie wiem czy reaguje z innymi rozjaśniaczami...), sole miedzi i sole olowiu (reagują z rozjaśniaczami palac włoski). Ale jest tez mnostwo innych. O Sodnium Picramate, soli metalu alkalicznego mozecie poczytac TUTAJ i jeszcze TUTAJ. Niestety, informacje o reakcjach sodium picramate z rozjasniaczami sa sprzeczne.


Te substancje chemiczne moga zagrażac naszemu zdrowiu i naszym wloskom, nawet jeśli wcale nie jesteśmy na nie uczuleni. Niektóre sole metali wchodzą w reakcje z rozjaśniaczami z farb chemicznych i niestety moga doprowadzić do spalenia wlosow, badz odpadniecia u nasady! Stad zła renoma henny u fryzjerów. W natłoku hennopodobnych produktów pewnie nie raz słyszeli od klientki ze farbowała henną a po farbowaniu chemicznym w salonie nagle czekała ich przykra niespodzianka, o którą będą obwinieni.  Dzis na kazdym pudelku farby chemicznej znajdziemy napis "nie uzywac, jesli wlosy byly farbowane henna". To wlasnie dlatego. Wlosy farbowane czystymi ziolami bez przeszkod mozna farbowac chemicznie (no, indygo tez mozna, ale wyjdzie piekny zielony kolor).

Zdażyło mi się czytać posty dziewczyn na zagranicznych forach, gdzie po traktowaniu włosów mieszanką chemiczno-hennową i potem po nałożeniu na to farby chemicznej, włosy odpadły u nasady. Nie chcę nikogo straszyć...   ale chyba chcę straszyć! ;-) Na serio, uważajcie.

Jeszcze musze poruszyc sprawe dopuszczalnych stezen PPD i innych chemicznych barwnikow w produktach kosmetycznych. W kazdym kraju istnieja takie dopuszczalne stezenia, ktore maja chronic klientow przed szkodliwoscia tych substancji. Niestety, w stanach, po przebadaniu serii "henn" ogolnie dostepnych, odkryto ze niektore zawieraja duzo wieksze stezenia chemicznych barwnikow, niz dopuszczalne.  Jak to mozliwe, nie mam pojecia.

Kierujcie sie zdrowym rozsadkiem. Jesli substancja chemiczna jest na listach dopuszczalnych skaldnikow i jest tam do niej ograniczenie procentowe... to czy to nie znaczy, ze jest szkodliwa lub niebezpieczna? ;-) Nikt nie musialby ograniczac czegos, co szkodliwe nie jest. Hennowanie to nie proces rodem z laboratorium chemicznego, gdzie z kilku bardzo toksycznych substancji przy odpowiednich stezeniach i procesach chemicznych robimy lekarstwo na jakas grozna chorobe. Nie ma potrzeby mieszac ziol z dynamitem. Ziola swietnie sobie radza same.




Jesli uzywalysmy produktu z solami metali zanim zafarbujemy wloki chemicznie KONIECZNIE robimy test na wlosach ze szczotki albo malutkim pasemku.



Alergia na czysta henne (i inne barwiące ziola) jest bardzo rzadka, ale zawsze warto przed hennowaniem wykonac test (za uchem, na nadgarstku, na zgięciu łokcia).


Dlaczego nie warto wybierac farbki chemicznej z dosypka ziol niewiadomego pochodzenia?


O alergiach, wrazliwosciach i zlym wplywie farb na wlosy juz nie bede pisac. Pamietajmy jednak o innych wartych uwagi aspektach uzywania hennopodobnych produktow.

1) Kolor wyjdzie bardzo nietrwaly, zmyje sie do brzydkiego, burego odcienia.

2) Nie mamy praktycznie zadnej kontroli nad kolorem. Farbek hennopodobnych nie mozna ani zakwaszac, ani odstawiac. Trzeba ich uzywac jedynie zgodnie z zaleceniem producenta.

3) Farbki hennopodobne podrazniaja skalp i w wielu wypadkach, doprowadzaja do wypadania wlosow. Efekt wypadania pojawia sie z kilkutygodniwym badz kilkumiesiecznym opoznieniem.

4) Henny, ktore na pierwszy rzut oka wygladaja na czyste (maja dobry sklad) moga takze niestety zawierac niebezpieczne, chemiczne dodatki. Produkty pakowane w kraju, w ktorym nie ma obowiazku zamieszczania skladow na opakowaniu, moga w praktyce zawierac wszystko (jak Fitokosmetik, Eld, TopOp, Mumtaz, Banjaras, Supreme). Na co trafimy, to mamy. Rosyjska (albo pakistanska, ukrainska, indyjska, chinska..) ruletka.



 Lista hennopodobnych produktów

 

 


1) Farba Venita w tubkach: to nie henna! To jest chemiczna farba ze śladowym dodatkiem henny. Niszczy kudelki dokładnie tak samo, jak chemiczne farby. Zawiera PPD.



Przykladowy sklad jednej z nich:



2) Henna Eld:  Ponoc odcień Chna wydaje się czysty, choć zawiera talk. Niestety w składach większości znajdziemy chemiczne barwniki. 

Firma zamieszcza bzdurne składy na opakowaniach henn” i myli nazwy ziol. Nie wiem, jak to w ogóle wychodzi na rynek w takiej formie. U osób stosujących Eldy występowaly reakcje alergiczne dokładnie takie, jak podrażnienie PPD, w stężeniu niedopuszczalnym nawet w farbach chemicznych. Czy ktoś w ogóle sprawdza, co w tym jest? Odradzam Eldy. Wszystkie.

Henna Eld Miedziana: w składzie znajdziemy chemiczne barwniki.

Skład: Indigofera tinctoria leaf powder (indygo), HC yellow np2, 3-nitro-P-hydroxyethylaminophenol (chemiczne barwniki, PPD)

Eld Rubina: jak wyżej,

Skład: Herba Lawsoni (henna), 3-Nitro-p-Hydroxyethylaminophenol (chemiczny barwnik)

Eld Kasztan: skład: herba lawsonii, barwniki HCR3, HCY2




Eld Brąz: skład: jak wyżej tylko inne chemiczne barwniki

Eld Basma: nikt nie wie co w tym jest.  Na opakowaniu CZARNEJ henny pisze, że to ziele lawsonu. Totalna bzdura. I blogerka się poparzyła, typowe poparzenie PPD. Ble!

Eld Dzika Sliwka: zawiera podejzany barwnik HC Blue No.2, ktory moze reagowac z farbami chemicznymi. Wiecej o tym barwniku TUTAJ



3) Venita Henna Color 19 czarna czekolada, 15 bronze i chyba wszystkie poza odcieniem Chna. Specyfiki w proszku. Wszystkie maja bardzo podobne sklady, mamy PPD i serie chemicznych barwnikow.

Skład 19: Indygo, HC blue no2, HC yellow no4 and no2, seria fenoli i amin (PPD)



4) Delia Henna ziołowa, Cameleo: chemiczna farba z śladowym dodatkiem henny, zawiera PPD


Skład czarnej: 4-Hydroxypropylamino-3-Nitrophenol (PPD!), Aminomethyl Propanol,Argania Spinosa Krenel Oil, Benzyl Salicylate, BHT, Bis-Diglyceryl Polyacyliadipate-2, Butylphenyl Methylpropional, Disodium EDTA, DMDM Hydantoin, Eugenol, Geraniol., HC Red No.3, Hc Yellow No.2, Hexyl Cinnamal, Hydroxyethylcellulose, Linalool, Lwsonia Inermis Extract, Methylparaben, Parfum, Phenoxyethanol, Polyquaternium-22, Propylparaben, Aqua, Ethylhexylglycerin




5) Fitokosmetik, Henna w kremie w saszetkach: zawiera PPD oraz serie chemicznych barwnikow


Skład brazowej: Aqua, Cassia Obovata, Arctium Lappa Root Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Panax Ginseng Root Extract, Triticum Vulgare Oil, Glycerine, Propylene Glycol, Hydrolized Keratine, Dimethicone, Xantum Gum, Panthenol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Dehydroacetic Acid, Benzyl Alkohol, HC Red 3, Acid Violet 43, N, N- Bis (Hydroxyethyl)-nitro-p-phenylenediamine (PPD!), HC Yellow 2




6) Henne Color Paris, odcienie ACAJOU i AUBURN maja w skladzie sol metalu alkalicznego

Skład Acayou: Lawosnia Intermis leaf extract, Sodium Picromate (sol metalu), aqua

Sklady znajdziemy TUTAJ.  

Tych podobno czystych tez nie polecam, produkt jest pakowany poza unia europejska, nie ma zadnych certyfikatow i w pudelkach moze byc wszystko.



7) Royal Henna, w 7 kolorach: bardzo, bardzo niefajne sklady, polecam trzymac sie od tego badziewia z daleka


Przykladowy sklad: Sodium Lauryl Sulphate, Sodium Carboxy Methol Cellulose, ppd, Barium Peroxide, Para Aminophenol, Citric Acid



7) Khadi - herbal hair colour red: podróba Khadi albo jakaś stara wersja, z glinką; ciężko ja spłukać i grupowiczka, która jej użyła dostała podrażnienia skalpu. Skład nie jest tragiczny, nie widze żadnej chemii.

Sklad: lawsonia inermis, red kaolinite/red clay (glinka), eclipta alba, centella asiatica, triminalia chebula, terminalia bellirica roxb. forma gramodaya




8) Naturalna Farba i odzywka koloryzująca do włosów Kosmetyka Naturalna: w tubkach

Skład brązu: aqua, cetearyl alkohol, Dipalmitoylethyl hydroxyethylmonium methosulfate , Ceteareth-20, Glikol, Herba Lawsonii, Barwniki: HC Blue 2, HC Red 3, HC Yellow 2




9) World’s Finest Supreme Herbal Henna Mehadi: sa rozne kolory.

Bardzo Was proszę, trzymajcie się od tego z daleka. Producent twierdzi, ze torebki tej henny zawieraja tylko naturalne, ziolowe skladniki, a zaraz nizej w skladzie mamy ciekawy napis "PPD oraz inne naturalne ziola". PPD to nie naturalne ziolo. Muszę to wkleić:

I henna w bardzo podobnym opakowaniu na ktorym pisze Supreme Dulhan Indian Henna. Ma PPD i inne chemiczne barwniki.

Sklad koloru Apple Red


10) Vatika Henna Hair Colours - Henna Based: PPD, rozjasniacz i chemiczne barwniki.

Ingredients: Lawsonia Inermis Leaf (Henna) Powder, Barium Peroxide, Para Phenylene Diamine, Citric Acid, Magnesium Carbonate, Sodium Carboxymethyl Cellulose, Sodium Sulphite, Phyllanthus Emblica (Amla) Powder, Acacia Concinna (Shikakai) Powder, Azadirachta Indica (Neem) Leaf Powder, Indigofera Tinctoria Leaf Powder.



11) Black Henna Banjara's, Brazilian Black. Typowa "czarna henna". PPD oraz chemiczne barwniki. 


Niestety wersja "czysta" czyli ruda/czerwona okazala sie tez zanieczyszczona chemicznymi barwnikami.


12) Henne Masria Rapide, Goraca Czerwien

Skład: Lawsonia Inermis, sodium picramate


13) Herbal Time, Colouring Henna Cream- specyfik w tubkach. Farba chemiczna.  Ma pewna ciekawa substancje o ktorej mozecie przeczytac TUTAJ. I jeszcze kilka innych.


14) Herbul Henna Export House

`


15) Mumtaz. Henna czerwona i henna czarna. Mumtaz nie podaje skladow produktow, wiec ciezko orzec, co w nich jest. Z doswiadczen grupowiczow, przez pewien czas czerwony Mumtaz byl czysty, potem powstaly dwa Mumtaz czerwone: jeden z chemicznym dodatkiem (nadal czerwony) oraz drugi, rudy, wydajacy sie bez dosypki chemii.

Mumtaz czarny to henna instant, prawdopodobnie zawiera PPD i bog wie co jeszcze. Mamy wiele raportow, ze Mumtaz doprowadza do problemow ze skalpem, wypadania wlosow oraz innych rewelacji.



16) Natural Chandon, Atolya, Khadi Herbal Mehadi: produkt w zielonym pudelku.


Skład:
liście mehndi, liście neem, amlę, brahmi, bhringraj, tulsi, bhitawa, shikakai, nasiona methi, jamun guthi, paraphenylene diamine, sodium perborate, tartaric acid (zawartość paraphenylene diamine w proszku wynosi około 2%, po rozcieńczeniu nie więcej niż 2% mieszanki)


17) Fitokosmetik, henny w proszku, cassie w proszku. W pudelkach oraz w malych saszetkach.

Sa doniesienia, ktorych zrodel nie moge namierzyc (nie znam cyrylicy, moze ktos pomoze?) ze w tych ziolach odkryto domieszke PPD. Zdjecie ponizej nie nalezy do mnie, bardzo prosze autora zdjecia o ujawienie sie, jesli pogwalcilam prawa autorskie.


Na Miksologie przyniesiono takze to zdjecie. Uzytkowniczki produktu wyslaly zdjecia do producenta. Fitokosmetik stwierdzil ze to jest piasek oraz popiol. Serio? :-( Niestety, firma ma bardzo niepowazny stosunek do klienta, grupowiczki zostaly przez telefon obsmiane.


Wielu grupowiczow raportuje dziwny, nieprzyjemny zapach cassi Fitokosmetik (podobny to starego sera badz paliwka do zapalniczek) oraz dziwna reakcje na zakwaszanie (pienienie sie wysoka piana oraz musowanie).



Ponizej lista przydatnych linkow:

Spis dokumentów o dozwolonych pod warunkiem i zabronionych substancjach (w Europie). 

 Lista z barwnikami wraz z opinią.

Komentarze

  1. Jest jakaś lista zdrowych produktów?

    OdpowiedzUsuń
  2. O nie... Kupiłam czarną hennę Vatika... O dziwo była w jednej z londyńskich aptek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo proszę o radę. Mam ciężką alergię na PPD , nawet niewielka ilość farby w odcieniach brązu powduje u mnie wielodniowe poparzenie, wyspkę na twarz,y opchuliznę, swiąd na całym ciele. Czasem powiekszają mi sie nawet węzły chłonne a raz w życiu kiedy jeszcze nie wiedziałam o tym jak bardzo jestem uczulona wyladowałam w szpitalu na zasatrzykach z twarzą taką ja tu ta pani http://images5.bibsy.pl/hv5ryTns/doswiadczenie-mariade-kelly-uczy-aby-zawsze-przeprowadzac-test-alergii-skornych-na-co-najmniej-48-godzin-przed-uzyciem-kosmetyku-reakcja-alergiczna-moze-okazac-sie-smiertelna.jpeg . Powiedzianmi mi wtedy że nasteonym razem mogą nie zdązyc odwiesc mnie do szpitala bo sie udusze ( jestes sie opuchnietym jak balon który zaraz peknie) Przez ponad 2 tyg musiałam zasypiac z ketonalem, ropaiała mi głowa i uszy, dziewczyny to nie zarty - ja sie w ogóle zastanawiam jak taki składnik PPD w ogóle jest dopuszczany !! To silna trucizna, która sie odkłada w skórze, ja nie zawsze byłam uczulona na to, dopiero za któryms razem w wieku 21 (na tamtą chwile) u mnie sie to pojawiło , teraz mam 29 i utrzymuje sie to. Jest przypadek , że jedna kobieta zapdała w spiaczke po ufarbaniu włosów i zmarła po jakims czasie. Tym bardziej derwuje fakt ze gdy człowiek śwaidomie chce uniknac narażania życia i bólu jest oszukiwany ! Porducenci nie zdają sobie sprawy jak potafi zazdaiłac PPD ( fenylenodiamina) na alegika i kłamią w zywe oczy.. Dziekuje Ci autorko za ten artykuł i mam pytanie - po ostaniej alergii postanowaiałam ze juz nigdy nie uzyje farby chamicznej..(robiłam to naprawde ostroznie, prawie nie dotykajac skory głowy, nie trzymałam tyle ile trezba, a i tak było zle, kazde farbowanie to kozmar od tylu lat, preperaty ''hennopodobne'' działąy na mnie jeszcze gorzej) Planuje zamówic farbe khadi własnie - ciemny braz - najbardziej boje sie PPD..nie wiem teraz co zrobic, bo wymieniłas na czarnej liscie te farby , prosze polec farby ziołowe z bezpiecznym skłądem, polec prawdzwą henne, czy moze odcien ciemny braz khadi jest bezpieczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cos takiego jak farby ziolowe nie istnieje moim zdaniem. Za to istnieje seria ziol, ktore mieszane w odpowiednich proporcjach, daja rozne kolory, i one potrafi trwale barwic wlosy. Jak spojzysz w dzial bezpieczenstwo we wstep, to tam masz takie ziola wymienione. Poza nimi w mieszankach do hennowania nie moze byc juz NIC innego. Wszystkie inne dodtaki za zbedne, szczegolnie te chemiczne. Dobrze cie rozumiem, tez mam alergie na ppd z tym ze moze nie az tak ciezka. Kochana, wchodz na grupe na fb Henna na wlosy. Miksologia. I wejdz na moj priv i napisz. Gotowe brazy sa zawodne, a nie chcialabym zebys sie zrazila bo jestes jedna z tych osob, dla ktorych henna i ziola sa najlepsze.

      Usuń
    2. Khadi jest jak najbardziej naturalna. Pani pisała o podrobionej Khadi.

      Usuń
  4. Witajcie , ja też jestem hennowa , teź zawiodłam się na firmie vatika. Khadi wydaje się ok. Ja używałam wody z łusek cebuli do rozrabiania farby rudej wywaru z liści orzecha i wychodził fajny brąz. Bez wzmocnienia koloru jw , często nie wyjdzie kolor. Khadi jest ok . Pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosów, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją. Wybór kwaśnego dodatku ma tez wpływ na rezultat ostateczny farbowania za pomoca hendigo, badz farbowania cassia z katamem. 
Zakwaszanie cassi oraz henny sprawia tez, ze rezultat farbowania jest trwalszy, ponieważ ten proces zmienia krztalt cząsteczek barwnika. Jeśli jesteście zainteresowani, jak chemicznie ten proces przebiega, warto poczytać TUTAJ. Zakwaszanie ziol farbujących zostało doglebnie przebadane metodami naukowymi w laboratorium i nie jest jakimś mitem, czy hennowym zabobonem


Kwaśny dodatek zmienia też strukturę cząseczki barwnika na bardziej nieregularną. Taka cząsteczka z łatwością przyczepia się do keratyny i ma dużą trwałość. 
Nieumiejętne zakwaszanie henny prowadzi do koloru, nad którym nie mamy zadnej kontroli a rezultat takiego hennowania czasem jest niemożliwy, badz bardzo tr…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Czy henna alergizuje? Alergia na hennę, indygo, cassie, katam.
Alergia na sama, czysta henna praktycznie nie występuje. Jako taka, henna jest jedna z najmniej alergizujących substancji świata. Po przeszperaniu internetu znajdziecie jedynie kilka udokumentowanych przypadkow reakcji alergicznej na henne. Jedyne, co czasem się zdarza, to w okresie pylenia roślin, osoby z nadwrażliwością na pyłki mogą dostać delikatnego podrażnienia albo bólu głowy przy hennowaniu. Połknięcie antyhistaminy powoduje znikniecie objawów. Jest to reakcja zwana "cross reactivity".  Wrażliwość na indygo jest częstsze, ale tak jak na henne, nie jest groźne i można je łatwo kontrolować antyhystaminami. Osoby, które wiedza, ze alergizują je pyłki i pleśnie, podczas pierwszego hennowania zawsze powinny mieć w pogotowiu wyprobowane tabletki antyhistaminowe (loratadyna, cetyryzyna, hydroksyzyna itd.), antyalergiczne krople do oczu (np. azelastine)  oraz kremy antyalergiczne (np. hydrokortyzon).

Jedynymi os…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.
Co to jest henna? Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej zioła:
1) Cassia (cassia obovata), senna, senes: nazywana BŁĘDNIE "bezbarwną henną"; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości.
2) Henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) Indygo (indigo, indygowiec barwierski): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na gr…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …

Cassia, senna, senes. FAQ.

Na zdjeciu po lewej pasta z senesu, po prawej z henny. 





1). Co to jest cassia, senes czy senna?
Cassia to roślina pod łacińska nazwa Cassia Obovata. Senna to Senna Alekstandrina. Senes, czyli Strączyniec, istnieje pod łacińska nazwa w zależności od gatunku, Cassia Acutifolia, Cassia Oborata bądź Cassia Marylandica. Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka innych gatunków tego zioła.
Wszystkie te rośliny nadają się do barwienia i odżywiania włosów. I wszystkie maja podobne wymagania w przygotowaniu i dają podobne efekty.



2). Jaki daje efekt kolorystyczny na włosach?
Złoty. Słomkowy blond. 

3). Jak ten kolor wygląda na różnych kolorach włosów?
Na siwym- jasny, złoty blond Na platynowym- jasny, złoty blond Na złotym blondzie- minimalne przyciemnienie, bez zmiany koloru Na ciemnym blondzie- złote, mieniące się w świetle, słoneczne refleksy