Przejdź do głównej zawartości

Hennowanie blond ombre -jak sobie z tym poradzic?


Włoski Madzi maja długa historie traktowania farbami chemicznymi oraz dekoloryzatorem. Madzia olejuje wloski i ma fantastyczne efekty, wyprowadziła je po prostu przecudnie ze stanu strasznego zniszczenia. Teraz sa grube i mocne, tak jak widać na zdjęciu. Madzia nie chce juz wracać do farb chemicznych.



Madzia dwa lata temu miala na włoskach ciemny braz zrobione blond ombre. Postanowiła wyrownac kolor do brazu i uzyla mieszanki brazowej z Khadi na calosc wloskow. Niestety nie byla z efektu zadowolona. Na blond ombre wloski przybraly kolor zielono-oliwkowy, na reszcie wloskow mieszanka Khadi dala rude refleksy. Madzia chciała uzyskac zimny braz, wiec byla niezadowolona. Probowala się ratować farbami chemicznymi, by wyrownac kolorek.

Tak to wygladalo.


Po obejrzeniu zdjec jakos wydedukowałam, ze henna z gotowej mieszanki z jakiegoś powodu nie zlapala na wloskach blond, za to ladnie zlapala na brazowych wloskach. Za to indygo odwrotnie: z powodu braku podkladu z henny na blond wloskach, indygo zlapalo na zielono, za to zupełnie nie zlapalo na wloskach brazowych. Kto zrozumie ziolka? ;-) 

Zaproponowałam jej hennowanie dwuetapowe TYM sposobem, najpierw czysta henna zakwaszona amla badz aronia, na tony zimne/ ashy, na same zielone wloski. A potem samodzielnie zmiksowane hendigo na calosc, tez z amla badz aronia. Zmiksowane TYM sposobem. Trochę mialo byc z tym zabawy i koszt tez niestety sie podniosl, bo okazalo sie, ze do calej operacji potrzeba amli, henny i indygo. Madzia wybrała ziolka firmy Swati. W międzyczasie zmieniła tez zdanie do tego, czy chce kudeki w zimnych czy ciepłych tonacjach i postawila na tony cieple, wiec w pierwszym etapie zrezygnowała z amli.


Madzia wloski dokładnie oczyscila przed hennowaniem. W pierwszym etapie uzyla 50 gram henny Swati (czystej, czerwonej),  zakwaszonej sokiem z jabłka (naturalnym, wyciskanym, z Biedronki) z dodatkiem gluta lnianego. Henna zostala odstawiona do wydzielenia barwnika (test na skórze) w cieple miejsce. Madzia nalozyla pastę tylko na dlugosc, od ucha w dol i sprawdzała co jakiś czas, jak rozwija się kolor.


Po spłukaniu i utlenieniu się henny na wloskach wloski wygladaly tak:




Ombre zniknelo! Wloski, mimo tego, ze henna została nalozona tylko na dlugosc, zostały pokryte tak równo, ze az ciezko uwierzyć...  Dodatek soku jabłkowego pozwolił hennie na podkładzie z ciemnych (oliwkowych) wloskow utlenić się do pięknego, ciepłego brazu.

Madzia stwierdziła, ze nie potrzebuje robic drugiego etapu bo kolor je się podoba. :-) Zostawiła sobie indygo i amle na przyszlosc, byc moze na farbowanie odrostow. Nie musi się tez juz obawiac zieleni, bo henna bardzo ladnie ja pokryla i jesli w przyszlosci Madzia zdecydowalaby się na bardziej zimny braz, nic nie stoi na przeszkodzie by juz na calosc nalozyc hendigo. Mocny podlad z henny juz jest.

Z henna nigdy nic nie wiadomo! Madzia byla przygotowana na hennowanie dwuetapowe a tu taka mila niespodzianka. :-) 


Po kilku hennowaniach sama henna oraz jednym robieniu samych odrostow wlosy wygladaja tak:



 
Czysta henna na ciemnych wloskach nabudowala sie do pieknego, naturalnego brazu. I to zupelnie bez dodatku indygo. Sok jablkowy pozwolil jej ciemniec kilka warstw jeszcze bardziej poglebilo kolor.




Komentarze

  1. Skoro czysta henna została nałożona tylko od ucha w dół, to dlaczego nie ma różnicy pomiędzy odrostem a hennowaną częścią? Efekt naprawdę piękny:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle, ze tu zagraly idealnie dobrane dodatki, tak, by stworzyc kolor, jaki jest na wlosach powyzej ombre.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosów, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją. Wybór kwaśnego dodatku ma tez wpływ na rezultat ostateczny farbowania za pomoca hendigo, badz farbowania cassia z katamem. 
Zakwaszanie cassi oraz henny sprawia tez, ze rezultat farbowania jest trwalszy, ponieważ ten proces zmienia krztalt cząsteczek barwnika. Jeśli jesteście zainteresowani, jak chemicznie ten proces przebiega, warto poczytać TUTAJ. Zakwaszanie ziol farbujących zostało doglebnie przebadane metodami naukowymi w laboratorium i nie jest jakimś mitem, czy hennowym zabobonem


Kwaśny dodatek zmienia też strukturę cząseczki barwnika na bardziej nieregularną. Taka cząsteczka z łatwością przyczepia się do keratyny i ma dużą trwałość. 
Nieumiejętne zakwaszanie henny prowadzi do koloru, nad którym nie mamy zadnej kontroli a rezultat takiego hennowania czasem jest niemożliwy, badz bardzo tr…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włosy, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włosy matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włosy tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.

Jak poznac, czy mamy w domu twarda wodę? Szukamy kamienia w czajniku do gotowania wody, na kranach oraz w toalecie. Jeśli w domu mamy problem z kamieniem i musimy go regularnie usuwać, mamy w domy twardą wodę. Takiej wody nie używamy do rozrabiania ziół ani po przegotowaniu, ani jako podstawę pod glutka lnianego. Twarda woda może całkowicie zablokować szczególnie katam i indygo. Cassia rozrobiona na twardej wodzie może dać zielony rezultat. Dobra, mocna henna pewnie przeżyje wszystko... ale może wyjść buro.

Wiec... uży…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.
Co to jest henna? Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej zioła:
1) Cassia (cassia obovata), senna, senes: nazywana BŁĘDNIE "bezbarwną henną"; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości.
2) Henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) Indygo (indigo, indygowiec barwierski): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na gr…

Oleje wnikające a hennowane włosy. Olejowanie hennowanych włosów.

Oleje wnikające to te, które tak jak ziołowe barwniki potrafią penetrować włosa na długości i bez unoszenia łusek włosa niepostrzeżenie wchodzić do środka i go pielęgnować, sprawiać by był mniej podatny na zniszczenia, poprawiać jego blask, zapobiegać utracie keratyny, czyli oczywiście sprawiać, aby włos był po prostu ładniejszy i zdrowszy.

Niestety te oleje tak jak i proteiny, są przez wielu z nas niepotrzebnie demonizowane. O tym, co myślę o proteinach i o włosach, które nie lubia protein można przeczytać TUTAJ.




Które oleje rzeczywiście wnikają?


Zdania są bardzo podzielone. Jedynym olejem, o którym w wielu rzetelnych opracowaniach można przeczytać, że ma potencjał wynikający, jest olej kokosowy. Studiów na temat działania oleju kokosowego jest bez liku, jedno jest pewne, olej kokosowy ma właściwości wnikania do włosów na długości. Ale co z innymi olejami?



Problem z innymi olejami wynika z tego, że do niedawna nikt ich nie badał. Laboratoria i naukowcy z jakiegoś powodu obs…

Cassia, senna, senes. FAQ.

Na zdjeciu po lewej pasta z senesu, po prawej z henny. 





1). Co to jest cassia, senes czy senna?
Cassia to roślina pod łacińska nazwa Cassia Obovata. Senna to Senna Alekstandrina. Senes, czyli Strączyniec, istnieje pod łacińska nazwa w zależności od gatunku, Cassia Acutifolia, Cassia Oborata bądź Cassia Marylandica. Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka innych gatunków tego zioła.
Wszystkie te rośliny nadają się do barwienia i odżywiania włosów. I wszystkie maja podobne wymagania w przygotowaniu i dają podobne efekty.



2). Jaki daje efekt kolorystyczny na włosach?
Złoty. Słomkowy blond. 

3). Jak ten kolor wygląda na różnych kolorach włosów?
Na siwym- jasny, złoty blond Na platynowym- jasny, złoty blond Na złotym blondzie- minimalne przyciemnienie, bez zmiany koloru Na ciemnym blondzie- złote, mieniące się w świetle, słoneczne refleksy