Przejdź do głównej zawartości

Hennowanie blond ombre -jak sobie z tym poradzic?


Włoski Madzi maja długa historie traktowania farbami chemicznymi oraz dekoloryzatorem. Madzia olejuje wloski i ma fantastyczne efekty, wyprowadziła je po prostu przecudnie ze stanu strasznego zniszczenia. Teraz sa grube i mocne, tak jak widać na zdjęciu. Madzia nie chce juz wracać do farb chemicznych.



Madzia dwa lata temu miala na włoskach ciemny braz zrobione blond ombre. Postanowiła wyrownac kolor do brazu i uzyla mieszanki brazowej z Khadi na calosc wloskow. Niestety nie byla z efektu zadowolona. Na blond ombre wloski przybraly kolor zielono-oliwkowy, na reszcie wloskow mieszanka Khadi dala rude refleksy. Madzia chciała uzyskac zimny braz, wiec byla niezadowolona. Probowala się ratować farbami chemicznymi, by wyrownac kolorek.

Tak to wygladalo.


Po obejrzeniu zdjec jakos wydedukowałam, ze henna z gotowej mieszanki z jakiegoś powodu nie zlapala na wloskach blond, za to ladnie zlapala na brazowych wloskach. Za to indygo odwrotnie: z powodu braku podkladu z henny na blond wloskach, indygo zlapalo na zielono, za to zupełnie nie zlapalo na wloskach brazowych. Kto zrozumie ziolka? ;-) 

Zaproponowałam jej hennowanie dwuetapowe TYM sposobem, najpierw czysta henna zakwaszona amla badz aronia, na tony zimne/ ashy, na same zielone wloski. A potem samodzielnie zmiksowane hendigo na calosc, tez z amla badz aronia. Zmiksowane TYM sposobem. Trochę mialo byc z tym zabawy i koszt tez niestety sie podniosl, bo okazalo sie, ze do calej operacji potrzeba amli, henny i indygo. Madzia wybrała ziolka firmy Swati. W międzyczasie zmieniła tez zdanie do tego, czy chce kudeki w zimnych czy ciepłych tonacjach i postawila na tony cieple, wiec w pierwszym etapie zrezygnowała z amli.


Madzia wloski dokładnie oczyscila przed hennowaniem. W pierwszym etapie uzyla 50 gram henny Swati (czystej, czerwonej),  zakwaszonej sokiem z jabłka (naturalnym, wyciskanym, z Biedronki) z dodatkiem gluta lnianego. Henna zostala odstawiona do wydzielenia barwnika (test na skórze) w cieple miejsce. Madzia nalozyla pastę tylko na dlugosc, od ucha w dol i sprawdzała co jakiś czas, jak rozwija się kolor.


Po spłukaniu i utlenieniu się henny na wloskach wloski wygladaly tak:




Ombre zniknelo! Wloski, mimo tego, ze henna została nalozona tylko na dlugosc, zostały pokryte tak równo, ze az ciezko uwierzyć...  Dodatek soku jabłkowego pozwolił hennie na podkładzie z ciemnych (oliwkowych) wloskow utlenić się do pięknego, ciepłego brazu.

Madzia stwierdziła, ze nie potrzebuje robic drugiego etapu bo kolor je się podoba. :-) Zostawiła sobie indygo i amle na przyszlosc, byc moze na farbowanie odrostow. Nie musi się tez juz obawiac zieleni, bo henna bardzo ladnie ja pokryla i jesli w przyszlosci Madzia zdecydowalaby się na bardziej zimny braz, nic nie stoi na przeszkodzie by juz na calosc nalozyc hendigo. Mocny podlad z henny juz jest.

Z henna nigdy nic nie wiadomo! Madzia byla przygotowana na hennowanie dwuetapowe a tu taka mila niespodzianka. :-) 


Po kilku hennowaniach sama henna oraz jednym robieniu samych odrostow wlosy wygladaja tak:



 
Czysta henna na ciemnych wloskach nabudowala sie do pieknego, naturalnego brazu. I to zupelnie bez dodatku indygo. Sok jablkowy pozwolil jej ciemniec kilka warstw jeszcze bardziej poglebilo kolor.




Komentarze

  1. Skoro czysta henna została nałożona tylko od ucha w dół, to dlaczego nie ma różnicy pomiędzy odrostem a hennowaną częścią? Efekt naprawdę piękny:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle, ze tu zagraly idealnie dobrane dodatki, tak, by stworzyc kolor, jaki jest na wlosach powyzej ombre.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosów, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją. Wybór kwaśnego dodatku ma tez wpływ na rezultat ostateczny farbowania za pomoca hendigo, badz farbowania cassia z katamem. 
Zakwaszanie cassi oraz henny sprawia tez, ze rezultat farbowania jest trwalszy, ponieważ ten proces zmienia krztalt cząsteczek barwnika. Jeśli jesteście zainteresowani, jak chemicznie ten proces przebiega, warto poczytać TUTAJ. Zakwaszanie ziol farbujących zostało doglebnie przebadane metodami naukowymi w laboratorium i nie jest jakimś mitem, czy hennowym zabobonem


Kwaśny dodatek zmienia też strukturę cząseczki barwnika na bardziej nieregularną. Taka cząsteczka z łatwością przyczepia się do keratyny i ma dużą trwałość. 
Nieumiejętne zakwaszanie henny prowadzi do koloru, nad którym nie mamy zadnej kontroli a rezultat takiego hennowania czasem jest niemożliwy, badz bardzo tr…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.
Co to jest henna? Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) Cassia (cassia obovata): nazywana BŁĘDNIE "bezbarwną henną"; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) Henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) Indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo


Pod nazwa …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Łojotok skalpu. Moje sposoby, jak sobie z tym poradzić.

Wokół przetłuszczania się wlosow oraz łojotoku rośnie gruba warstwa mitów, o których można się naczytać tyle, że czeka nas duży ból głowy i zero pomysłów, jak walczyć z problemem. Dlatego zdecydowałam się z Wami podzielić moimi doświadczeniami. 






Co to jest łojotok?





Każdy, kto ma łojotok skalpu, zwykle wie, że go ma. Włosy szybko stają się nieświeże, nawet kilka godzin po myciu mocno oczyszczającym szamponem, skóra na głowie sprawia wiele problemów, zwykle swędzi, jest napięta, podrażniona, bywa że powstaje łupież, wypryski a nawet rany. Wypadają włosy. Te które wyrastają sa slabe, cienkie i z tendencja do wypadania w fazie wzrostu.



Mocne przetłuszczanie się skóry głowy doprowadza osobę z problemem do sytuacji, gdy musi myć głowę coraz częściej i częściej i coraz mocniejszymi środkami myjącymi, ponieważ włosy wyglądają po prostu źle. Konsekwencją częstego mycia jest coraz bardziej podrażniona skora i problem, zamiast maleć, nasila się. I kolo się zamyka. 








Badania.
Jeśli cierpimy na łojot…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …