Przejdź do głównej zawartości

Henny z różnych stron świata. Kolory i właściwości.

Pomylaślałam, że napiszę trochę o hennach z różnych stron świata. Ziółka, które tak lubimy rosną w różnych częściach świata i mają różne zawartości barwników.



Fajny materiał o tym jest TUTAJ. Warto przeczytać.

Jak kupować henne i jak określić, czy jest czysta pisałam TUTAJ.  Jeśli zastosujemy się to tych zasad i będziemy się kierować w wyborze ziółek zdrowym rozsądkiem, myśle, że nic nie stoi na przeszkodzie, by próbować oryginalnych henn prosto z krajów, z których pochodzą.



1). Jamila, henna z Pakistanu. 


Henna o kolorze pomarańczowo-rudym. Ma bardzo dużo barwnika, jest najdrobniejsza w porównaniu do innych henn, daje piekną paste o konsystencji stopionej czekolady. Latwo się zmywa z włosków i szybko utlenia w miseczce (2 do 4 godzin). Ta henna jest w Polsce dostępna na mazidła.com. Na pewno można też ją czasem wyszperać na Allegro, Olx, Ebay i Amazon. 









2.) Rajasthani, henna z Indii.


Potrzebuje dluższego czasu odstania, jakieś 12 godzin. Henna w Polsce trudno dostępna, można ją złowić na Allegro z Pola Henny. Henna w Indiach sprzedawana jest w duzych workach. Sprzedawcy na Ebay porcjuja ją i sprzedają w mniejszych opakowaniach o innej szacie graficznej. Henna zwykle jest czerwona, jednak czasem pogoda plata figle i indyjska henna staje sie pieknie ruda (jak w 2016 roku).






3.) Yemeni, henna z Jemenu. 


Najczerwieńsza henna z wymienionych. Znana jest z tego, ze jest grudowata i słabo przesiana, co nie zmienia faktu, że jest jedna z najpopularniejszych henn na świecie. Trzeba ją dobrze zakwszać i odstać dobre 10 godzin albo dłużej. Niestety, z powodu sytuacji politycznej w Jemenie, niedostepna. UPDATE: coraz czesciej dostepna przez Amazon i Ebay, z Kuwejtu.




4) Maroccan, henna z Maroka, jak Sahara Tazarine.


Ma naturalnie jasny, rudy kolor. Sprawdza się szczególnie w mieszankach brązowych, bo nie daje mocno widocznych czerwonych prześwitów. Pasta odstaje się bardzo szybko, jakies 2 godziny i nie mozna jej mrozić. Henne Sahara Tazarine można kupić w Polsce w TYM sklepie oraz czasem na Allegro i Olx. Wersja w zółtym pudełku służy do tatuaży, ale jak najbardziej nadaje sie do włosów, bo jest lepiej przesiana niz wersja do włosów, w pudełku zielonym. Oprucz ST znajdziecie tez inne fajne marokanskie henny na Ebay lub Amazon. Maja podobne wlasciwosci.








5) Henna z Egiptu. 


Bardzo szybko wydziela barwnik, ale mozna ja z powodzeniem mrozic. Naturalnie daje rudy kolor, ktory szybko mozna nabudowac. Zwykle ma dobra jakosc i jest ladnie przesiana. Te henne znajdziecie TUTAJ oraz w wielu innych miejscach.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosów, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją. Wybór kwaśnego dodatku ma tez wpływ na rezultat ostateczny farbowania za pomoca hendigo, badz farbowania cassia z katamem. 
Zakwaszanie cassi oraz henny sprawia tez, ze rezultat farbowania jest trwalszy, ponieważ ten proces zmienia krztalt cząsteczek barwnika. Jeśli jesteście zainteresowani, jak chemicznie ten proces przebiega, warto poczytać TUTAJ. Zakwaszanie ziol farbujących zostało doglebnie przebadane metodami naukowymi w laboratorium i nie jest jakimś mitem, czy hennowym zabobonem


Kwaśny dodatek zmienia też strukturę cząseczki barwnika na bardziej nieregularną. Taka cząsteczka z łatwością przyczepia się do keratyny i ma dużą trwałość. 
Nieumiejętne zakwaszanie henny prowadzi do koloru, nad którym nie mamy zadnej kontroli a rezultat takiego hennowania czasem jest niemożliwy, badz bardzo tr…

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.
Co to jest henna? Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) Cassia (cassia obovata): nazywana BŁĘDNIE "bezbarwną henną"; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) Henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) Indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo


Pod nazwa …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Łojotok skalpu. Moje sposoby, jak sobie z tym poradzić.

Wokół przetłuszczania się wlosow oraz łojotoku rośnie gruba warstwa mitów, o których można się naczytać tyle, że czeka nas duży ból głowy i zero pomysłów, jak walczyć z problemem. Dlatego zdecydowałam się z Wami podzielić moimi doświadczeniami. 






Co to jest łojotok?





Każdy, kto ma łojotok skalpu, zwykle wie, że go ma. Włosy szybko stają się nieświeże, nawet kilka godzin po myciu mocno oczyszczającym szamponem, skóra na głowie sprawia wiele problemów, zwykle swędzi, jest napięta, podrażniona, bywa że powstaje łupież, wypryski a nawet rany. Wypadają włosy. Te które wyrastają sa slabe, cienkie i z tendencja do wypadania w fazie wzrostu.



Mocne przetłuszczanie się skóry głowy doprowadza osobę z problemem do sytuacji, gdy musi myć głowę coraz częściej i częściej i coraz mocniejszymi środkami myjącymi, ponieważ włosy wyglądają po prostu źle. Konsekwencją częstego mycia jest coraz bardziej podrażniona skora i problem, zamiast maleć, nasila się. I kolo się zamyka. 








Badania.
Jeśli cierpimy na łojot…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …