Przejdź do głównej zawartości

Opanowanie barwnika cassi - piękne eksperymenty na blond włosach.



Jak to jest z tą cassią?



Cassia ma opinie bezbarwnej henny w internecie. Jest to opinia zupełnie blędna, cassia to nie henna i cassia nie jest bezbarwna! Ma barwnik żółty, złoty, ale nie rudy ani nie czerwony. Ten barwnik będzie bardzo dobrze widoczny na siwych włoskach, na platynowych i na wszystkich odcieniach blondu. Im ciemniejsze włosy, tym cassia będzie mniej widoczna.

Jak sprawic, by cassia zachowala swoje wlasciwosci kondycjonujace, ale jednoczesnie by nie dala efektu kolorystycznego? Nie ma na to sposobu. Mimo wysilku, kolor i tak moze wyjsc.... albo znow zabijemy cassie tak, ze przestanie kondycjonowac.

Cassia nadaje ciepły odcień blond włosom. Używając cassi nie da sie zachować platynowego blondu, siwego blondu bądź naturalnie siwych włosów. 

Cassia ma świetne właściwości kondycjonujące, porównywalne do henny. Działa przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie na skalp, oraz odzywia włosy od wewnatrz, wnikając do nich.  Po cassi, tak jak po hennie, nie będzie przesuszu, jeśli dokładnie dobierzemy dodatki kwaśne, nie przesadzając z ich ilością. Do cassi nie trzeba dodawać soku z 6 cytryn! 6 cytryn starczy na zakwszeszenie 300 gram cassi. Do cassi można wogule nie dodawać cytryny, można z powodzenie dobrać sobie delikatniejszy, kwaśny dodatek.

Żeby barwnik cassi się wydzielił, należy cassię dobrze zakwasić (patrz: Lista kwaśnych dodatków), cassia też potrzebuje dłuższego czasu odstania, niż henna. Nawet odstana cassia nie barwni skóry, więc wyczucie potrzebnego czasu na odstanie może być trudniejsze. Ja proponuje 12 godzin dla czystej cassi. Oraz minimum 8 godzin dla cassi z henną. 

Nie sądze, by cassia, której barwnik sie nie wydzielił, miała jakieś zauważalne właściwości kondycjonujące dla długości. Bo to przecież ten barwnik wnika do włosa.  Ale na pewno, nawet bez barwnika, będzie świetnie odżywiala i delikatnie oczyszczała skalp.

Na cassiowanych włosach można też zauważyć szybsze odkładanie się minerałów z wody, niż na hennowanych bądź indygowanych. Cassia nabiera zielonkawych tonów. Wtedy wystarczy te minerały usunąc. Jak: TUTAJ

W przygotowaniu cassia i henna to to siostry, obie lubią kwaśne środowisko PH, i można je z powodzeniem rozrabiać razem. Dokładny przepis znajdziecie TUTAJ. Jesli do mieszanki chcemy też dodać indygo, lepiej rozrobić je osobno. 

Poniżej chciałabym Wam pokazać serie zdjęć grupowiczki, która po kilkakrotnych próbach nakładania cassi z odżywką zdecydowała się spróbować klasycznego sposobu. Cassia ma barwnik dużo delikatniejszy, niż henna. Mieszanie jej z odżywką prawie całkowicie blokuje jej działanie. 




Grupowiczka pisze o całym procesie tak: 

"Cześć Wszystkim :-) Wpadłam opisać moje wczorajsze, czwarte już, podejście do cassii. Przy poprzednich próbach zakwaszałam cytryną i dodawałam odżywki bez silikonów i bez olejów, teraz zrobiłam wszystko zgodnie z zalecenia na grupie ;-)

Zmieszałam 75 g cassii Swati i 20 g Tulsi. Zalałam wywarem z rumianku (odstany, przefiltrowany i podgrzany do 90 st.). Zakwasiłam suszoną acerolą (dwie łyżeczki, ok 9 g). Do tego żel lniany z czarnuszką przygotowany na ciepło. Cała mieszanka odstała prawie 13 h.

Włosy umyłam dwa razy mocnym szamponem, rozczesałam i na mokro nałożyłam cassię. Mieszanki było trochę za dużo, ale zużyłam wszystko - przynajmniej miałam pewność, że wszystko jest dokładnie pokryte :-) Wytrzymałam 4 godziny, spłukałam (na zdjęciu widać, że na skórze trochę zielonych plamek zostało), po spłukaniu nie nakładałam już nic. Kolejne mycie włosów planuję jutro wieczorem, czyli ok 60 h po zmyciu.

W przeciwieństwie do poprzednich prób włosy prawie wcale nie są przesuszone (magia glutka?), mimo iż w dotyku są trochę tępe. Pogrubienie czuć (trudno mi ocenić, czy widać). Kolor włosów mi się wyrównał, pojawiło się więcej rudo złotych refleksów. Trudno to uchwycić na zdjęciu, ale z efektów jestem bardzo zadowolona :-)"


Ja myślę, że mimo dodawania odzywki, w poprzednich próbach cassiowania cytryna doprowadzała do przesuszu. Acerola jest duzo delikatniejsza. A z racji tego, że cassia nie mogła zyskać swoich pełnych właściwości kondycjonujących, efekt przesuszu był jeszcze lepiej widoczny. Tępe włoski to efekt niedopłukania, zioła jest po prostu bardzo ciężko spłukać. Po kolejnym myciu zniknie. Ja polecam masarz skalpu i włosów dobrze dobraną gęstą odżywką, lub maską. Liste takich znajdziecie TUTAJ. W składzie szukamy cetrimonium chloride bądź betherimonium chloride, łagodnych substancji myjących. Taką maską dużo łatwiej jest usunąć pozostałości ziół z włosów, niz spienionym szamponem.




A teraz seria pięknych zdjęc:




 

 Tu możeby zaobserwować kolor.


 

Na tym porównaniu chyba najlepiej widać efekt wygładzenia wcześniej dość szorstkich włosów. 




I pełen blasku warkocz grupowiczki. 






Mam nadzieję, że efekty zamieszczone powyżej zachęcą Was do przygotowywania cassi klasycznym sposobem. Naprawdę, nie ma się czego bać. Rude nie wyjdą, ale kolor się ociepli! ;-) 

Powodzenia w mieszaniu.
















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Henna w pigułce. Przeczytaj, zanim zadasz pytanie. Proszę.

Kochani! Czytamy to, zanim zadamy pytanie.










Co to jest henna?
Pod potoczną nazwą “henna” funkcjonują najczęściej trzy zioła:
1) cassia (cassia obovata): tak zwana bezbarwna henna; którą nie jest bezbarwna tylko blond/złota(!); nie ma żadnego potencjału na zielone włosy, nie rozjaśnia włosów i jej barwnik jest widoczny tylko na bardzo jasnych włosach- na grupie nazywamy ją cassia; zamiennikiem cassi może być senes bądź senna, mają te same właściwości
2) henna (lawsonia intermis): rzeczywista henna, niektóre henny mają naturalnie barwnik pomarańczowy, który po kilku użyciach zbuduje się do brązu, inne henny mają naturalnie kolor czerwony, który po kilku użyciach nabuduje się do burgundu; żadna henna nie ma potencjału na zielone włosy, cokolwiek byście z nią robili, henna nie rozjaśnia włosów - na grupie nazywamy ją henna
3) indygo (indigo): barwnik ziołowy czarny/niebieski; to on ma potencjał na zielone włosy, też nie rozjaśnia włosów- na grupie nazywamy go indygo
Pod nazwa “henna” w języku po…

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona UWAGA! wyglada na to, ze nowe opakowania sa juz czerwone
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdz…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …

Słowiańskie, zimne blondy ziołami. Katam i cassia.

Słowiańskie, zimne a jasne blondy są bardzo popularne. Wielu z nas też stara się wrócić do swojego naturalnego, mysiego koloru na włosach, które były wcześniej rozjaśniane. Do tej pory myslalam, ze nie da się. Ale da się. ;-) A wszystko dzieki magicznemu ziolku pod nazwa katam, czyli z łaciny buxus dioica. O katamie pisałam TUTAJ. Rządzi się takimi samymi prawami jak indygo. Przepis na indygo TUTAJ nadaje się też do zabawy z katamem.  



Czyli:
-katamu nie odstawiamy, katam wydziela barwnik praktycznie zaraz po wymieszaniu z cieczą, zauważycie wtedy, że pasta zmieni kolor na szaro-stalowo-smolisty

- katamu nie dodajemy do pasty, ktora jest ciepla, katam lubi letnia temperature
-katamu nie zakwaszamy, a jeśli mieszamy go z czyms, co juz bylo zakwaszone, nie odstawiamy go razem z tym kwaśnym dodatkiem, pastę nakładamy prosto na głowę






Katam wydaje się dawać sie rozjasniac amoniakiem. Przy licznych próbach, jakie zrobiłam, nie udalo mi sie doprowadzic do glona. Rozjaśnia się na włosach, na któr…