Przejdź do głównej zawartości

Rubia Cordifolia czyli Manjistha. Jak zafarbowac wlosy za pomoca Rubii.




Rubia Cordifolia, której tradycyjna nazwa jest Manjistha, to idealny dodatek do henny, cassi, i hendigo. Ziolko pochodzi z Azji, Afryki, ale rośnie też w Europie. Barwnik, który przyda się nam przy hennowaniu pochodzi ze sproszkowanych u suszonych korzeni rośliny. Roslina ma wlasciwosci lecznicze, nadaje się na maseczkę do twarzy, oraz przy zjedzeniu ma wlasciwosci przeczyszczające.







Ton podstawowy dla rubii to brzoskwiniowy pomarańcz, lecący w stronę różu. Kolor przypomina mi róże do twarzy w kolorach “peach” i podobnych. 



Czysta rubia na wlosach platynowych, zloty blond oraz na wielokrotnie hennowanych. 

Z czym mieszac? 

Z cassia da nam piękne, truskawkowe blondy. Bardzo subtelne.  

Pol na pol, na wlosach siwych oraz zloty blond.


Z cassia z odrobinka henny nadal będzie to truskawkowy blond, ale bardziej kolorystycznie nasycony.

Z henny z cassia, pol na pol, rubia doda różowych i brzoskwiniowych tonów. Kolor stanie się jeszcze bardziej przestrzenny. 

Z czysta ruda henna, da nam brzoskwiniowy poblask.

 
 Pol na pol, na wlosach siwych oraz zloty blond. 



Z hendigo, o ile nie będzie bardzo ciemne, doda leciutkich różowych refleksów.

Z katamem (buxus), na włosach w zimnym kolorze, daje fiolet! ;-) 

 Pol na pol, na platynowych, zloty blond oraz wielokrotnie hennowanych. 



Z indygo, też fiolet, ale dużo ciemniejszy. 



 Pol na pol, na wlosach brazowych i siwych.





Jak to obsługiwać?

Rubia nie jest wybredna. Daje radę tak w środowisku kwaśnym, jak i neutralnym. Mozna ja odstawic razem z henna czy cassia , albo dodac na koniec, podobnie jak dodaje sie indygo do hendigo.

Można też z rubii zrobić glossa na odżywce bez silikonów. Takiej jak na TEJ liście.

Rubia jest lekko tłusta, wiec dosc ciezko ja wypłukać, ale przy odrobinie wysiłku wypłucze się i rubie.

Rubia z katamem utlenia się bardzo długo. Na moich próbkach po spłukaniu wyszła mocna zieleń, która zniknęła po 5 dniach. I wyszedł piękny, pastelowy fiolet. 






Ile dodac?

Kwestia prób i bledow, ale nie oszczędzajcie rubii! Dwie łyżki na 50 gram innych ziół da nam widoczny efekt. 






A jak mamy wielokrotnie hennowane włosy?

To dodaje przestrzeni. Na zdjęciu włosy hennowane henna marokańska, pol na pol z cassia, na aceroli, z lipa bądź rumiankiem, miodem, czasem nagietkiem i czasem kurkumą. Po hennowaniu henna marokańska ⅓, plus ⅓ cassia i ⅓ rubią, z acerola, miodem i lipa.


 



Rubia to ziolko wdzeczne, łatwe w obsłudze i dające zdumiewające efekty. Zycze Wam miłych rubiowan. ;-) 






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do henny, cassi i hendigo. Kontrola koloru.

Pomyślałam, że zbiorę do kupy informacje o ty co można dodać do henny i kasji, i jakiego efektu kolorystycznego można oczekiwać. Każdy kwaśny dodatek lekko zmienia efekt końcowy farbowania i za ich pomocą można kontrolować tonację kolorystyczną włosków, jakie będziemy miały na głowach, po koloryzacji henną czy kasją.









Tony podstawowe dla kasji, mieszanek kasji z henna i czystej henny, to od jasnego złotego blondu do ciemnej, czerwonej wiśni, kasztanu i brazu.
Jak wielu z nas wie, barwnik zawarty w hennie, lawson, nie oblepia włosów (słyszałam takie opinie) tylko przyczepia się do keratyny, która jest zawarta na powierzchni włoska. Dlatego poprawnie przeprowadzona koloryzacja henna jest taka trwała. Wszystkie zakwaszające dodatki do henny wpływają na celulozowe otoczki na liściach henny i uwalniają barwnik, by ten mógł się połączyć z keratyna. 
Jeśli nie dodamy do henny substancji, która zmieni PH mieszanki w rejony kwaśne, kolor na naszych włoskach nie będzie przechodził procesu …

Jak rozrobić i nanieść na włosy hennę lub cassię by złapala?

Przepis nadaje się do samej cassi, samej henny i cassi z henna (mozna je przygotowywać razem). Oraz do hennowania dwuetapowego (etap henny).


Przepis 1) Przed nalozeniem henny myjemy kudelkiszamponem z sls, mls, sles: LISTA TUTAJ, jeśli na codzien używamy poduktow z filmformerami. Jeśli nie używamy... ;-) tez warto umyć. Po myciu badz procedurze w punkcie następnym nie używamy na kudelkach zadnych produktów. Jedynie glutek lniany zdaje się nie miec wpływu na lapanie barwników.
2) Jeśli w kranie mamy twarda wodę, henna moze nie zlapac, szczególnie zdrowych odrostów, jakie mamy na glowie. Warto wtedy zdjac z wloskow nabudowane minerały z wody.
Przepis: - pol lyzeczki kwasku cytrynowego + tabletka witaminy C (vit C opcjonalnie) zmieszana z 3 lychami prostej odzywki/maski bez protein i filmformerow; to na wloski (nie na skalp!) na 20 min; splukac woda

Inne przepisy na zdjęcie minerałów z włosków znajdziemy TU
3) 24 godziny przed hennowaniem rozrabiamy henne, cassie badz henne z cassia (…

Metoda lusterkowa, czyli jak wyrównać kolor włosów.

Metoda jest wbrew pozorom, bardzo prosta i przyda się, kiedy na głowie mamy wiele różnych hennowych odcieni, a chcielibyśmy kolor  maksymalnie wyrównać. Zwykle kilka odcieni powstaje na włosach, które były przed przejściem na ziołowe farbowanie farbowane były chemicznymi farbami. Ale nie zawsze. Czasem zmiana pielęgnacji sprawia, że odrost mamy zupełnie innej jakości, niż reszta włosów. Na przykład innej porowatości, gdzie zioła łapią kolory inaczej.


Metoda lusterkowa.




Dla kogo?
Kiedy mamy czesc włosów jaśniejszych a czesc ciemniejszych Kiedy zależy nam, by optycznie rozjaśnić jedna czesc wlosow a jednocześnie lekko przyciemnić druga




Jak to zrobić?

Oczywiście, jak przed każdym hennowaniem włosy najpierw należy oczyścić i chelatować.


Rudosci.
Na rudości przygotowujemy dwie miseczki. Trzymamy sie ogólnych wytycznych, co do dodatków i proporcji z TEGO postu, jeśli lubimy jasne rudości. Jeśli marzą nam się ciemne rudości i hennowe brązy (te bez indygo) sugerujemy się TYM postem w doborze doda…

Cassia, senna, senes. FAQ.

Na zdjeciu po lewej pasta z senesu, po prawej z henny. 





1). Co to jest cassia, senes czy senna?
Cassia to roślina pod łacińska nazwa Cassia Obovata. Senna to Senna Alekstandrina. Senes, czyli Strączyniec, istnieje pod łacińska nazwa w zależności od gatunku, Cassia Acutifolia, Cassia Oborata bądź Cassia Marylandica. Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka innych gatunków tego zioła.
Wszystkie te rośliny nadają się do barwienia i odżywiania włosów. I wszystkie maja podobne wymagania w przygotowaniu i dają podobne efekty.



2). Jaki ma kolor?
Zloty. Slomkowy blond.




3). Jak ten kolor wygląda na różnych kolorach włosów?
Na siwym- jasny, złoty blond Na platynowym- jasny, złoty blond Na złotym blondzie- minimalne przyciemnienie, bez zmiany koloru Na ciemnym blondzie- złote, mieniące się w świetle, słoneczne refleksy

Wypróbowane henny dostępne w Polsce i wrażenia z ich używania.

Poniżej wyniki ankiety na grupie o firmach, które w Polsce produkują hennę oraz troche dodatkowych wiadomości wyszperanych w internetach.  ;-)



Khadi
Firma Khadi ma w ofercie czystą cassię, czystą hennę oraz czyste indygo. Jest też bardzo duża gama gotowych kolorystycznych mieszanek, od blondów, przez rudości, brązy i do czerni.
Opinie grupowiczów:


- bardzo czerwona, ciężko uzyskać nią rudości i miedzie - szybciej się spłukuje niz Swati - łatwo się nakłada - rozbudowana oferta - wysoka jakość: BAQ
Henny Khadi można kupić stacjonarnie (TUTAJ lista sklepów), bądź online. Cena 33.50 zl za 100 gram. Pewnie można też czasem dorwać w jakiejś promocji.
Swati
W ofercie znajdziemy czystą cassię, hennę oraz indygo i kilka gotowych mieszanek brązowych.
Opinie grupowiczów:


- trwała - dobrze przesiana - wysoka jakość - stosunkowo niska cena - czysta henna raczej ruda, niz czerwona
Henne Swati kupimy raczej online, choc może znajdzie się też gdzieś stacjonarnie (sklepiki zielarskie?). Cena to około 3…

Odświeżanie koloru henny. Oczyszczanie przed hennowaniem. Chelatowanie włosów.

Chelatowanie włosów, to nic innego, jak zdejmowanie z nich nabudowanych składników mineralnych, jakie znajdują się w wodzie z kranu (szczególnie twardej). Jeśli hennujemy włoski, warto szczególną uwagę przyłożyć do regularnego oczyszczania włosków nie tylko ze składników kosmetycznych (do tego wystarczy zwykły SLS) ale także z minerałów. Oprócz tego, ze minerały sprawiają ze włoski matowieją, robią się szorstkie i suche, hennowane włoski tracą kolor, ciemnieją i szarzeją.




Chelatowanie naprawdę warto zrobić przed hennowaniem. Henna dużo lepiej złapie. Ponadto, warto robić na przykład raz w miesiącu, jeśli już udało nam się zahennować włoski. Jednak trzeba obserwować swoje włoski, chelatowanie, tak jak szorowanie SLSem włosów, do delikatnych nie należy, wiec jeśli na głowie mamy bardzo zniszczone, obklejone silikonami kudełki, efekt po oczyszczaniu może być nie najmilszy dla oczu. Zobaczymy po prostu, co tak naprawdę na głowie mamy. Znalazłam dla was kilka sposobów, jak to zrobić. 1) …